Wednesday, April 9, 2008

Kenangan Cuti Sekolah Yang Malang

Hi Assalamualaikummmmmm




Kali nie mama nak bercerita tentang cuti sekolah semester pertama pada bulan Mac yang lalu...... Kali nie kisah Anne dan Ajim pulak....kedua-dua orang permata hati mama.



Cerita Adik
Hari terakhir persekolahan sebelum cuti bermula adik telah pulang ke rumah dengan jari kelingking kirinya bengkak dan terkuak. Kebetulan masa tu mama cuti so menurut cikgunya adik telah bertembung dengan Naufal class-matenya. Cikgu tak berani nak buat apa-apa, So mamapun tak beranilah nak bawak pergi urut. Bila mama tanya adik sakit tak ? Adik kata sakit tapi adik tak nanngispun sebab adik malu ada budak pompuan katanya. Adik kuatlah kata papa..... Dalam hati mama berkata anak lelaki....., kalau kakaklah yang kena mau separuh nyawa menangis.




Keesokkannya mamapun bawa adik ke hospital, selepas dicheck dan di X-ray, jari adik didapati retak dan kene bubuh stick dan bandage, yang peliknya adik sikitpun tak menangis dan selamba aje.....Doktor yang merawatnya pun pelik sebab adik tak menangispun. Adik kuat !



Adik kuat...adik nak jadi ultraman



cuti sekolah adik dok umah jelah tengok tv



Tengok nie.....abis tangan adik kene bolot ngan Doktor!



macamana adik nak tulis sebab adik memang left handed....Alhamdulilah adik masih boleh menulis dengan tangan kanan walaupun agak slow dan tak berapa kemas..........dan selepas 1 bulan apabila dibuka semula adik telah berjaya meneruskan menulis menggunakan tangan kanan. Syabas Adik.........Mama, Papa dan kakak sayang adik....................


hadiah dari Naufal....Coklat dan Kad minta maaf...so cute.......



Ini pulak cerita kakak


nak buat apa pulak dengan dumpbell nie mama..........Selang beberapa hari selepas tangan adik berbalut.........kakak pulak kene hempap kaki dengan dumpbell nie.......hahahhahah siannya........bayangkan dumpbell seberat 5kg terhempas kat ibu jari kakak...menjerit-jerit kakak meminta tolong dan kesakitan yang amat sangat. Mama nampak ada darah beku kat kuku kakinya. Esok pagi-pagi lagi mama bawak pergi hospital..........sama macam adik jugak ibu jari kaki kakakpun retak jugak dan kene bandage jugak!



kakak snap fotonya sendiri



kakak gandingkan kakinya yang berbungkus dengan parut tangannya tahun lepas terkena kaca tingkap



seorang bungkus di kaki seorang bungkus di tangan




Apa lagi cuti sekolah tengok Tv jelah...tak dapat nak berjalan.................

Sian anak-anak mama.....................cuti sekolah tak dapat nak ke mana-mana.......serentak pulak tu dapat kemalangan.....apa nak buat dah tertulis..........apapun mama bersyukur kerana taklah sampai patah riuk.........Apapun mama dan papa sayang kakak dan adik..... mama doakan agar Allah lebih melindungi kedua-dua orang anak mama nie walau dimana saja berada....Aminnnnnnnn














































1 comment:

Mr Cool said...

Astaga....
Nakalnyer la bebudak 2 beradik ni...
Like Papa n Mama la kot...
keh keh keh...